De Vrijdenker 2010 t/m 2014 (Jaargang 41 t/m 45)
Van de overige nummers was alleen het binnenwerk digitaal beschikbaar;
klik met de rechtermuisknop op de link en kies dan 'openen in nieuw venster' om te lezen.
Met Ctrl F (pc) of Cmd F (Mac) kunt u naar namen of begrippen zoeken
Het antisemitisme als cultuurverschijnsel ■ Enno Nuy ■ 2009-10
Brief over de strijd tegen religie ■ Floris van den Berg ■ 2009-10
Erasmus: een betwist humanist ■ Fred Neerhoff ■ 2009-10
Dubbele moraal ■ Jaap van den Born ■ 2009-10
De kat en de kabouter - waarom ongeloof rationeler is dan geloof ■ Jan van der Gaag ■ 2009-10
De koning van België ■ Yves van der Steen ■ 2009-10
Hoe de paradijsvogel haar prachtig gekleurde veren verloor ■ Jan van der Vlis ■ 2009-10
Een nieuw museum voor een oude vriend ■ Sonja de Schaepdryver ■ 2009-10
Madonna ■ John Muller ■ 2009-10
Giordano Bruno ■ Jan Bontje ■ 2009-10
Hoe het beste een vijand wordt van het goede ■ Victor Onrust ■ 2009-10
Nieuw verschenen ■ Redactie ■ 2009-10
Religie is moreel opium ■ Anton van Hooff ■ 2009-10
De hemel begrijp ik ■ Maarten Looij ■ 2009-10
Marsmannetjes ■ Leon Wecke ■ 2009-10
Wie wordt secretaris? ■ Anton van Hooff ■ 2009-10
Niet geloven in geloven ■ Paul Hopster ■ 2009-10
Vestdijk's Toekomst der religie ■ Sander Brouwer ■ 2009-10
Is wetenschap een geloof? ■ J. Voorwinden ■ 2009-10
Spreken is zilver... ■ Enno Nuy ■ 2009-10
Toen het atoom nog een hypothese was (1) ■ Maarten Looij ■ 2009-10
Zonder religie geen moraal? ■ Paul Hopster ■ 2009-10
Dimitri Verhulst - Godverdomse dagen op een godverdomse bol ■ Enno Nuy ■ 2009-10
Een zoektocht naar god - Religie in het werk van Spinoza ■ Bram Teerds en Jos Klink ■ 2009-10
Eerste 'mens' is 14 miljoen jaar oud ■ Sonja de Schaepdryver ■ 2009-10
Vrijheid van meningsuiting omvat het recht op beledigen ■ Floris van den Berg ■ 2009-10
Dubbelrecensie: Hoeders van wijsheid en het islamdebat ■ Jan Bontje ■ 2009-10
Het zal je god maar wezen - atheïsme voor leken verklaard (1) ■ Jan van der Werff ■ 2009-10
Simone Veil, een leven ■ Leon Wecke ■ 2009-10
Zoektocht naar Max Stirner ■ Hans Jansen ■ 2010-01
Evolutie, een bewezen feit ■ Jan van der Gaag ■ 2010-01
Geen atheïsme in de Oudheid ■ Anton van Hooff ■ 2010-01
Recht doen aan Erasmus ■ Hans van Lent ■ 2010-01
Gelijkheid weegt zwaarder dan godsdienstvrijheid ■ Sonja de Schaepdryver ■ 2010-01
De bestaanszin van Zijn en Niets - een correlatieve visie ■ Fons Tel ■ 2010-01
Ongelovige verhalen - een recensie ■ Jan Bontje ■ 2010-01
Grenzen aan het recht op beledigen ■ Paul Hopster ■ 2010-01
Paul Kurtz, Eupraxsophy. Living without Religion ■ Floris van den Berg ■ 2010-01
Islamitische impasse ■ Thom Holterman ■ 2010-01
"Op weg naar het einde - De collectieve zelfmoordbeschikking van Kopenhagen" ■ Floris van den Berg & Annemarieke Otten ■ 2010-01
Toen het atoom nog een hypothese was (2) ■ Maarten Looij ■ 2010-01
Dubbele Moraal ■ Jaap van den Born ■ 2010-01
Zeker weten - een recensie ■ Sonja de Schaepdryver ■ 2010-01
Gaat alles wel goed? ■ Enno Nuy ■ 2010-01
Klimaatcrisis: slechts één facet van de ecologische crisis - het tragische gelijk van de Club van Rome ■ Floris van den Berg ■ 2010-01
Het zal je God maar wezen - atheïsme voor leken verklaard (2) ■ Jan van der Werff ■ 2010-01
Hete hangijzers, een reconstructie ter recreatie, verbijstering en lering - een recensie ■ Leon Wecke ■ 2010-01
Bond voor het vloeken ■ Anton van Hooff ■ 2010-01
De egoïst Max Stirner – boekbespreking ■ Frans Bijlsma ■ 2010-01
Gedanken vogelfrei? ■ Jan Hilarius ■ 2010-01
Vrijdenkerswandeling Amsterdam ■ Henk Engelsman ■ 2010-01
Paus Judas Iskariot ■ Marcel Klein ■ 2010-02
Een brief ■ Floris van den Berg ■ 2010-02
Bronnen van antisemitisme ■ Enno Nuy ■ 2010-02
Dubbele Moraal ■ Jaap van den Born ■ 2010-02
Evolutionair voordeel van religie ■ Paul Hopster ■ 2010-02
Erasmus en Jodenhaat ■ Jan Bontje ■ 2010-02
Klimaatbrief - Why didn't we save ourselves when we had the chance? ■ Floris van den Berg ■ 2010-02
Luther en Jodenhaat ■ Jan Bontje ■ 2010-02
Wonderen en mirakels ■ Sonja de Schaepdryver ■ 2010-02
Godsdienst belemmert de verstandelijke ontwikkeling van het kind ■ Jan Bontje ■ 2010-02
Het zal je God maar wezen - Atheïsme voor leken verklaard (3) ■ Jan van der Werff ■ 2010-02
Filosofie voor een betere wereld - een boekbespreking ■ Wim Aalten ■ 2010-02
Rijk worden in god's naam ■ Sonja de Schaepdryver ■ 2010-02
Ook met de kennis van toen ■ Leon Wecke ■ 2010-02
Vloeken uit godsdienstvrijheid ■ Jan van der Gaag ■ 2010-02
Het grootste spektakel ter wereld (RichardDawkins) - een boekbespreking ■ Enno Nuy ■ 2010-02
Vrijheid niet gebaat bij het recht om te beledigen ■ Jeroen Hopster ■ 2010-02
Blij vrij te zijn ■ Anton van Hooff ■ 2010-02
Hoera voor de wetenschap ■ Hans Louis Koekoek ■ 2010-02
Petitie De Vrije Gedachte inzake artikel 294 lid 2 W.v.Sr. ■ Bestuur ■ 2010-02
Wie is hier de amateur? ■ David Bakker ■ 2010-02
Noodkreet van een socialistische atheïst (1) ■ Sjaak van der Velden ■ 2010-03
Ik ben een verantwoordelijke burger ■ Rob Arnoldus ■ 2010-03
Terug naar Ithaca ■ Wim de Lobel ■ 2010-03
Evolutie en antibiotica ■ Toos van Noordwijk-Van Veen ■ 2010-03
De comeback van god – boekbespreking ■ Sonja de Schaepdryver ■ 2010-03
De actualiteit van John Stuart Mill ■ Jan Bontje ■ 2010-03
Mijn meest morbide oorlogservaring ■ Johannes Booys ■ 2010-03
Het recht op individuele zelfbeschikking ■ Floris van den Berg ■ 2010-03
Het zal je god maar wezen (4) ■ Jan van der Werff ■ 2010-03
Ik mis iets.... ■ Peter Waterdrinker ■ 2010-03
Sergeant Meijer ■ Leon Wecke ■ 2010-03
Strijd tegen en tussen openbaringsgodsdiensten en ongeloof ■ Paul Hopster en Jan Bontje ■ 2010-03
Verlossers naast god – boekbespreking ■ Marleen van der Gugten ■ 2010-03
Veganisme gezond? ■ Paul Hopster ■ 2010-03
Jouw strijd tegen religie ■ Frans Couwenbergh ■ 2010-03
Waarom ik geen vrijmetselaar word ■ Anton van Hooff ■ 2010-03
Haiku Bontje ■ Jan Bontje ■ 2010-03
Dubbele moraal ■ Jaap van den Born ■ 2010-03
Hoe zit dat met mensen? ■ Hans Louis Koekoek ■ 2010-03
Achter gesloten deuren - Laurence Rees ■ Sonja de Schaepdryver ■ 2010-03
Een ex-moslim werd lid van DVG ■ Anton van Hooff ■ 2010-03
Don't shoot the messenger ■ Floris van den Berg ■ 2010-03
To insult or not to insult, that's the question ■ Enno Nuy ■ 2010-03
Boekenlijst De Vrije Gedachte ■ Bestuur ■ 2010-03
Noodkreet van een socialistische atheïst (2) ■ Sjaak van der Velden ■ 2010-04
“God bless America” ■ Toos van Noordwijk-Van Veen ■ 2010-04
Haiku Bontje ■ Jan Bontje ■ 2010-04
Lichaam te huur ■ Sonja de Schaepdryver ■ 2010-04
Lof van luie vrijheid ■ Anton van Hooff ■ 2010-04
Vrijdenker van het jaar 2010 ■ Bestuur ■ 2010-04
Tegen egoïsme, nationalisme, oorlog … ■ Jan Bontje ■ 2010-04
Pleidooi voor sterk secularisme ■ Floris van den Berg ■ 2010-04
Het zal je God maar wezen (5) ■ Jan van der Werff ■ 2010-04
Land van Grotius ■ Leon Wecke ■ 2010-04
Vrijdenken staat vrij – column ■ Anton van Hooff ■ 2010-04
Twee betwiste fundamenten ■ Paul Hopster ■ 2010-04
Vrijmetselaar en atheïst zijn ■ Bert Klaver ■ 2010-04
Zojuist verschenen! ■ Jaap van den Born ■ 2010-04
God bestaat, reken maar! ■ Hans Louis Koekoek ■ 2010-04
‘t Is Niks ■ Peter van Velzen ■ 2010-04
Terug naar AF? ■ Enno Nuy ■ 2010-04
Opvoeden zonder waan - Vrijdenkersdag 29 mei ■ redactie ■ 2010-04
Over vegangelisme ■ Marcel Klein ■ 2010-04
Don Bosco ■ Jaap van den Born ■ 2010-04
Het onderzoek ■ Frans Bijlsma ■ 2010-04
Leve God, weg met Allah ■ Benno Barnard ■ 2010-04
Een tumultueuze ALV ■ Enno Nuy ■ 2010-04
Reactie: De noodkreet van een socialist ■ Paul Mercken ■ 2010-04
Reactie: Israël, antisemitisme en reli-geratel ■ Tamar Disselkoen-Van Raalte ■ 2010-04
Boekenlijst De Vrije Gedachte ■ ■ 2010-04
Een vereniging is van haar leden ■ Enno Nuy ■ 2010-05
Staat en wereldfederalisme ■ Leon Wecke ■ 2010-05
De vloek van Gods barmhartigheid ■ Jan van der Werff ■ 2010-05
Een uiterst pijnlijke ervaring ■ Jan Buys ■ 2010-05
Vrijdenken in het klein ■ Aad Sweep ■ 2010-05
Deep pessimism ■ Floris van den Berg ■ 2010-05
Godsdienst en geweld ■ Jan Bontje ■ 2010-05
Zijn vegetariërs niet zielig – column ■ Anton van Hooff ■ 2010-05
Brief over veganisme ■ Floris van den Berg ■ 2010-05
Censuur – een Iraans liefdesverhaal ■ Sonja de Schaepdryver ■ 2010-05
Haiku Bontje ■ Jan Bontje ■ 2010-05
De existentiële crisis in het hedendaags geloven ■ Fons Tel ■ 2010-05
De meerwaarde van wetenschap ■ Marcel Klein ■ 2010-05
Enzo Traverso – De oorsprong van het nazi geweld ■ Enno Nuy ■ 2010-05
JAHWEH ■ Jaap van den Born ■ 2010-05
Het zal je god maar wezen (6) ■ Jan van der Werff ■ 2010-05
Leo van der Galiën ■ Jan Hilarius ■ 2010-05
Zonder God of Allah kan het ook ■ Enno Nuy ■ 2010-05
Het leed van een voorzitter ■ Victor Onrust ■ 2010-05
Reactie ■ Anton van Hooff ■ 2010-05
Proeve tot kritiek ■ Klaus-J. Wouters ■ 2010-05
Multatuli ■ Jan Bontje ■ 2010-05
Pinokkio ■ Paul Hopster ■ 2010-05
Lezers reageren ■ ■ 2010-05
Vloed ■ Jaap van den Born ■ 2010-05
Wat blijft er dan nog over? ■ Hans Louis Koekoek ■ 2010-05
Vurige tongen ■ Anton van Hooff ■ 2010-05
Waar maken we ons druk om? ■ Anton van Hooff ■ 2010-06
Zonder god of vlees ■ Floris van den Berg ■ 2010-06
Humboldtuniversiteit of Grande École ■ André Klukhuhn ■ 2010-06
Haiku ■ Jan Bontje ■ 2010-06
Opvoeden zonder waan ■ Enno Nuy ■ 2010-06
Het recht op beledigen en de principes van de vrijdenker ■ Jos van Dijk ■ 2010-06
Het recht op beledigen, meereizende boodschappen en pikorde ■ Jan Schene ■ 2010-06
Middagje Bruno ■ Rob Uijen ■ 2010-06
Darwin voorbij ■ Sonja de Schaepdryver ■ 2010-06
Het zal je god maar wezen (7) ■ Jan van der Werff ■ 2010-06
Voltooid of onvoltooid leven ■ Paul Hopster ■ 2010-06
Verstorven ■ Marleen van der Gugten ■ 2010-06
Vrijdenken ■ Rob Arnoldus ■ 2010-06
Het nieuwe Jeruzalem ■ Marcel Klein ■ 2010-06
Leve de president! ■ Anton van Hooff ■ 2010-06
Sea the truth en handel ernaar ■ Floris van den Berg ■ 2010-06
Wetenschap is geen geloof ■ Paul Hopster ■ 2010-06
Een haatzaaiend R.-K. jongensboek in 1942 ■ Jan Buijs ■ 2010-06
Zijn honden vrijdenkers? ■ Anton van Hooff ■ 2010-06
Ecologische grenzen aan de vrijheid ■ Floris van den Berg ■ 2010-06
101 Programmaonderwerpen ■ Dick Metselaar ■ 2010-06
Benno Barnard, jaloersmakend ■ Enno Nuy ■ 2010-06
Nero & Seneca, recensie ■ Jan Bontje ■ 2010-06
Opkomst en ondergang van het communisme, recensie ■ Sonja de Schaepdryver ■ 2010-06
Redactiestatuut De Vrijdenker ■ Redactie ■ 2010-06 [vernieuwd in 2014-10]
De wereld als taal ■ Mevrouw Kern-Esbach ■ 2010-06
Jezus ■ Jaap van den Born ■ 2010-06
Onafhankelijk ■ Leon Wecke ■ 2010-06
Taal en kritisch denken ■ Victor Onrust ■ 2010-06
Lezers reageren ■ ■ 2010-06
Attaqueren, deze schoft! ■ Anton van Hooff ■ 2010-06
Een niet genoemde mogelijkheid ■ Hans Louis Koekoek ■ 2010-06
Erasmus als pacifist: kosmopoliet of kleinburger? (1) ■ Leo Molenaar ■ 2010-07
Vrijdenker van het jaar 2010 ■ Anton Constandse lezing 2010 ■ 2010-07
Vragen aan August Hans den Boef ■ Floris van den Berg ■ 2010-07
Nuttige idioten - Column ■ Anton van Hooff ■ 2010-07
"Ik verheug me op de deur die open zal gaan" ■ Sylvia Artisan, opgetekend door Albert Oost ■ 2010-07
Atheïsme voor leken verklaard (7a) God en de wetenschap (begin) ■ Jan van der Werff ■ 2010-07
Antisemitisme en racisme ■ Jo Nabuurs ■ 2010-07
Atheïstisch alfabet ■ Frans Bijlsma ■ 2010-07
Kort door de bocht ■ Enno Nuy ■ 2010-07
Bergrede ■ Jaap van den Born ■ 2010-07
Terug naar de Middeleeuwen… ■ Jan Bontje ■ 2010-07
Desimocratie ■ Leon Wecke ■ 2010-07
Rob Tielman, een begeesterd humanist ■ Wim Aalten ■ 2010-07
Allah bestaat niet! ■ Marcel Klein ■ 2010-07
The secular outlook ■ Floris van den Berg ■ 2010-07
Een biggetjesboek, recensie ■ Floris van den Berg ■ 2010-07
Rob Arnoldus heeft het moeilijk met de wetenschap ■ Victor Onrust ■ 2010-07
Een reis door de Russische geschiedenis ■ Sonja de Schaepdryver ■ 2010-07
Haiku ■ Jan Bontje ■ 2010-07
Lezers reageren ■ ■ 2010-07
„Ja, ik zal gelezen worden!‟ Multatulimania in 2010 ■ Bert Gasenbeek ■ 2010-07
Mark Twain ■ Jan Bontje ■ 2010-07
Bestaat de vrije gedachte? ■ Hans Louis Koekoek ■ 2010-07
De rijkdom der verbeelding, Anton Constandse lezing 2010 ■ Dap Hartmann ■ 2010-08
Laudatio August Hans den Boef ■ Anton van Hooff ■ 2010-08
Dankrede August Hans den Boef ■ August Hans den Boef ■ 2010-08
Erasmus als pacifist: kosmopoliet of kleinburger (2) ■ Leo Molenaar ■ 2010-08
De eerste mens in Noord Korea? ■ Jan Bontje ■ 2010-08
Ideologisch ■ Anton van Hooff ■ 2010-08
Wetenschap vanuit vrees is geloof ■ Fons Tel ■ 2010-08
Onwaarschijnlijkheidstheorie ■ Anton Greefkes ■ 2010-08
Zelfbewustzijn is een illusie ■ Enno Nuy ■ 2010-08
Het zal je God maar wezen; Atheïsme voor leken verklaard (7b) ■ Jan van der Werff ■ 2010-08
Jeuk ■ Jaap van den Born ■ 2010-08
Evil bitch ■ Floris van den Berg ■ 2010-08
Godsdienst volgens Sysiphus ■ Anton van Hooff ■ 2010-08
Een redactiestatuut van De Vrije Gedachte ■ Victor Onrust ■ 2010-08
Beledigen ■ Leon Wecke ■ 2010-08
Rob Tielman in het spanningsveld tussen autonomie en humaniteit ■ Vincent Stolk ■ 2010-08
Lezers reageren ■ ■ 2010-08
Fatwa ■ Jan Bontje ■ 2010-08
De vrienden van Gerard van het Reve ■ Hans Louis Koekoek ■ 2010-08
Boekenbeurs Utrecht ■ ■ 2010-08
Zomaar wat vrije gedachten ■ Gerhard Elferink ■ 2010-08
De verdoving van het gewone ■ Nanda van Bodegraven ■ 2010-09
Astronomisch vrijdenken, interview met Dap Hartmann ■ Floris van den Berg ■ 2010-09
Islam en mensenrechten ■ Jan Bontje ■ 2010-09
Column ■ Anton van Hooff ■ 2010-09
Atheïsme voor leken verklaard (8) Het zal je god maar wezen ■ Jan van der Werff ■ 2010-09
Gepassioneerd vrijdenken ■ Enno Nuy ■ 2010-09
Stuart Mills On Liberty 1859 ■ Floris van den Berg ■ 2010-09
De rozevingerige dageraad ■ Wim de Lobel ■ 2010-09
Sinterklaas bestaat niet in 1938, de amandelknipper wel! ■ Jan Buys ■ 2010-09
Lamtamtam ■ Jaap van den Born ■ 2010-09
In den beginne … waren er mythen (1) ■ Maarten Looij ■ 2010-09
Doelstellingen van DVG voorgesteld als scheidingen ■ Paul Hopster ■ 2010-09
Eerwraak ■ Jan Bontje ■ 2010-09
It’s easy to follow the crowd… ■ Piet V. ■ 2010-09
Een bizarre geschiedenis ■ Anton van Hooff ■ 2010-09
Lezers reageren ■ ■ 2010-09
Andere tijden … andere normen ■ Hans Louis Koekoek ■ 2010-09
Vertel ons over Feuerbach, een oproep ■ ■ 2010-09
De sluipende eerroof van Erasmus ■ Leo Molenaar ■ 2010-10
DVG op HYVES ■ Jan Jonk ■ 2010-10
Licht uit het noorden ■ Anton van Hooff ■ 2010-10
Een zaaier ■ Jan Bontje ■ 2010-10
Madrassa's, Koranscholen voor islamfundamentalisme ■ Guillaume Plas ■ 2010-10
Het ontstaan van religie: een evolutionaire freerider? (1) ■ Jeroen Hopster ■ 2010-10
Haiku Bontje ■ Jan Bontje ■ 2010-10
Een echte martelaar ■ Hans Louis Koekoek ■ 2010-10
Muggenzifters en mierenneukers ■ Enno Nuy ■ 2010-10
Het zal je God maar wezen (9) ■ Jan van der Werff ■ 2010-10
Masterplan ■ Jaap van den Born ■ 2010-10
Een dood-Stille-Nacht in 1944 ■ Jan Buys ■ 2010-10
Gods makelaar: tussen kerk en staat ■ Sonja de Schaepdryver ■ 2010-10
De duistere ethiek van de Koran ■ Marcel Klein ■ 2010-10
Denken op het scherp van de snede ■ Floris van den Berg ■ 2010-10
Grofgebekt ■ Leon Wecke ■ 2010-10
"Over de eeuwige terugkeer van het fascisme,
een boekbespreking" ■ Jan Bontje ■ 2010-10
In den beginne waren er mythen (2) ■ Maarten Looij ■ 2010-10
Scriptieprijs Vrijdenken ■ Bert Gasenbeek ■ 2010-10
Overlapping wisdom ■ Rob Buurman ■ 2010-10
Lezers reageren ■ ■ 2010-10
Er zij licht ■ Frans Bijlsma ■ 2010-10
KORSO en kerkbelasting Duitsland ■ Anton van Hooff ■ 2010-10
Extra ledenvergadering! ■ ■ 2010-10
De droom van een betere wereld ■ Paul Bauduin ■ 2010-10
Is religie ooit maakbaar? ■ Hans Louis Koekoek ■ 2010-10
Boekenlijst ■ ■ 2010-10
De sluipende eerroof van Erasmus (2) ■ Leo Molenaar ■ 2011-01
Lekkere pijn ■ Anton van Hooff ■ 2011-01
Het ontstaan van religie: een evolutionaire freerider? (2) ■ Jeroen Hopster ■ 2011-01
Het zal je God maar wezen (10) ■ Jan van der Werff ■ 2011-01
Alwetend ■ Jaap van den Born ■ 2011-01
Het begin van de twijfel ■ Jan Buys ■ 2011-01
Abecedarium van het ongeloof ■ Floris van den Berg ■ 2011-01
Atheïsme een overtuiging, een houding ■ Tom Holterman ■ 2011-01
Geen aanval op Iran, wel op de PVV ■ Leon Wecke ■ 2011-01
Lezers reageren ■ ■ 2011-01
Het ethisch-ecologisch appèl van Etienne Vermeersch ■ Floris van den Berg ■ 2011-01
Islamofobie of vreemdelingenhaat? ■ Jan van der Werff & Jan Bontje ■ 2011-01
Waarom Wilders geen fascist is! ■ Wim de Lobel ■ 2011-01
De uitvinding van het Absolute ■ Paul Bauduin ■ 2011-01
Kan de mens het stellen zonder een (al of niet bestaande) god? ■ Jan Voorwinden ■ 2011-01
In de Zwolse cel mag vrijdenken toch ■ Anton van Hooff ■ 2011-01
Ik bedoel maar (1 week Wilders) ■ Ellen Imhof ■ 2011-01
Koeien op de rails ■ Hans Louis Koekoek ■ 2011-01
Boekenlijst ■ ■ 2011-01
De barbaren ■ Klaus-J. Wouters ■ 2011-02
Allah spreekt zichzelf tegen ■ Anton van Hooff ■ 2011-02
Met de blik op eindig ■ Jeroen Hopster ■ 2011-02
“Open brief aan Professor Rümke” ■ Wouter van Heiningen ■ 2011-02
Het feest van de geestelijke bevrijding in 1957 ■ Jan Buys ■ 2011-02
Christelijk integrisme in Nederland ■ Guillaume Plas ■ 2011-02
Het individu tegenover de staat ■ Marnix Brinkman ■ 2011-02
Multatuli als levensbeschouwelijk idool ■ Bert Gasenbeek ■ 2011-02
Psychopaten ■ Anton van Hooff ■ 2011-02
De rol van een voorzitter ■ Peter de Valença en Enno Nuy ■ 2011-02
De Atheïstisch Seculiere Partij ■ Frans van Dongen ■ 2011-02
Het zal je god maar wezen (11, slot) ■ Jan van der Werff ■ 2011-02
Afscheid van goed en kwaad. Een recensie ■ Thomas Spickmann ■ 2011-02
"Christendom: religie voor grootgrondbezitters
en andere machthebbers. Een recensie" ■ Tom Holterman ■ 2011-02
De bron waaruit ik gedronken heb. Een recensie ■ Bert Gasenbeek ■ 2011-02
Een hoorcollege en de stem van het volk. Twee recensies ■ Floris van den Berg ■ 2011-02
Toch iets goddelijks? ■ Hans Louis Koekoek ■ 2011-02
Het een of het ander ■ Laura Muntjewerf ■ 2011-03
Duitsers en Russen ■ Anton van Hooff ■ 2011-03
Schelden doet soms wel pijn ■ Marcel Klein ■ 2011-03
Geen bijbelse geboden maar richtlijnen van het evolutionaire humanisme ■ Thomas Spickmann ■ 2011-03
Vrij van gedachte, vrij van wil? ■ Paul Hopster ■ 2011-03
Vrijdenken: seculier humanisme ■ Jan Bontje ■ 2011-03
Apoptose of natuurlijke zelfdoding ■ Fons Tel ■ 2011-03
Aankondiging Algemene Leden Vergadering ■ Bestuur ■ 2011-03
Lof der Zotheid 1511-2011 ■ Leo Molenaar ■ 2011-03
De vrouwvriendelijkheid van het geertisme ■ Jan van der Werff ■ 2011-03
Tien ergernissen van een vrijdenker ■ Frans Bijlsma ■ 2011-03
Intensieve veehouderij is georganiseerde misdaad ■ Floris van den Berg ■ 2011-03
Acht voorwaarden voor succesvolle volksopstand ■ Leon Wecke ■ 2011-03
Status Vrijdenkerscanon ■ Redactie Vrijdenkerscanon ■ 2011-03
De afschuwelijke ontdekking van het milieu. Een recensie ■ Floris van den Berg ■ 2011-03
Vrijdenken in het Limburg van Christus. Een recensie ■ Jan Bontje ■ 2011-03
Atheïsme: kinderlijk eenvoudig. Een recensie ■ Floris van den Berg ■ 2011-03
Schrijf mee aan een nieuwe flaptekst ■ Anton van Hooff ■ 2011-03
Toch iets goddelijks? ■ Hans Louis Koekoek ■ 2011-03
Atheïsme revisited ■ Loeki Feringa ■ 2011-04
Frank van der Goes over Multatuli, vrijdenkers en religie ■ Ron Blom ■ 2011-04
Woestijngeloof ■ Anton van Hooff ■ 2011-04
Tien geboden in drievoud ■ Paul Hopster ■ 2011-04
Nederland ■ Hannie van der Lecq ■ 2011-04
Wanen in de gezondheid - Vrijdenkersdag 2011 ■ ■ 2011-04
Geneeskunde ■ Jaap van den Born ■ 2011-04
Religie sterft uit ■ Anton van Hooff ■ 2011-04
Embargolijk ■ Leon Wecke ■ 2011-04
Leo Polak, „Deze David der vrije gedachte‟ ■ Jan Bontje ■ 2011-04
Reisgids van onze bovenkamer. Recensie ■ Floris van den Berg ■ 2011-04
Signalering. Bespreking de As 172 ■ Frans Bijlsma ■ 2011-04
Lezers reageren ■ ■ 2011-04
Godsdienstvrijheid? Dat bestaat niet! ■ Jan Bontje ■ 2011-04
In memoriam Annie de Lobel ■ ■ 2011-04
Ook weg met besnijdenis ■ Anton van Hooff ■ 2011-04
Het blijft moeizaam Een impressie van de ALV ■ Enno Nuy ■ 2011-04
Toch iets goddelijks? ■ Hans Louis Koekoek ■ 2011-04
De Onzichtbare Kleren van de Homeopaat ■ Willem Betz ■ 2011-05
Genezers met een eigen winkeltje ■ Jan Willem Nienhuys ■ 2011-05
Niets heiligs aan de heilige ziekte ■ Anton van Hooff ■ 2011-05
Het is maar een verhaaltje ■ Hugo Verbrugh ■ 2011-05
Onzin in het hol van de leeuw ■ Floris van den Berg ■ 2011-05
Reïncarnatie? ■ Jan Bontje ■ 2011-05
Positief atheïsme = Politiek Atheïsme ■ Frans van Dongen ■ 2011-05
Zomaar wat vrije gedachten ■ Gerhard Elferink ■ 2011-05
Het taboe van de geboorteregeling in 1957 ■ Jan Buys ■ 2011-05
Dan maar het HV ■ Anton van Hooff ■ 2011-05
Dood van Bin Laden heeft ook negatieve kanten ■ Leon Wecke ■ 2011-05
Voer voor psychologen ■ Jaap van den Born ■ 2011-05
De rol van de voorzitter ■ Peter de Valença ■ 2011-05
De voorschriften van het opperwezen ■ Hans Louis Koekoek ■ 2011-05
De toekomst van het vrijdenken: alledaags vrijdenken ■ Wim Aalten ■ 2011-06/07
Vrij, vrijer, vrijst ■ Anton van Hooff ■ 2011-0607
Slachtethiek ■ Paul Hopster ■ 2011-0607
Zijn humanisten bang voor atheïsten? ■ Jan Bontje ■ 2011-0607
Werk aan de winkel in 1958 ■ Jan Buys ■ 2011-0607
Tegen de gnosis van de agnosten ■ Anton van Hooff ■ 2011-0607
De eerste drie dagen ■ Jan van der Werff ■ 2011-0607
Complot ■ Leon Wecke ■ 2011-0607
Met open oog ■ Jaap van den Born ■ 2011-0607
Een proeve van vrijdenken ■ Wim de Lobel ■ 2011-0607
Over een nieuw Groot Verhaal ■ Frans Couwenbergh ■ 2011-0607
Het wonder van de menselijke taal ■ Paul Bauduin ■ 2011-0607
Terugpakken ■ Jaap van den Born ■ 2011-0607
Agnosticisme is een laf ongeloof ■ Anton van Hooff ■ 2011-0607
Wijsheid uit het Oosten? ■ Frans Bijlsma ■ 2011-0607
Tegen de haren in gestreken, een nieuw boek ■ Maarten Looij ■ 2011-0607
Niet alles zeggen wat je denkt ■ Paul Hopster ■ 2011-0607
De voorschriften van het opperwezen ■ Hans Louis Koekoek ■ 2011-0607
Van Oklahoma naar Oslo ■ Enno Nuy ■ 2011-08
Is Swaab‟s Brein nepwetenschap? ■ Anton van Hooff ■ 2011-08
Ik – brein, brein – ik ■ Paul Hopster ■ 2011-08
Vraaggesprek met Sigismund Freud ■ Frans van Dongen ■ 2011-08
Vrijheid, gelijkheid, broeder-/zusterschap ■ Femia Cools ■ 2011-08
Geestelijke terreur tegen zelfdoding ■ Jan Bontje ■ 2011-08
Sneuvelen ■ Leon Wecke ■ 2011-08
Christelijke T-balk op Ground Zero ■ Anton van Hooff ■ 2011-08
Vegetarisme ■ Jan Bontje ■ 2011-08
De Sesam wereldgeschiedenis in 1985 ■ Jan Buys ■ 2011-08
Lezers Reageren ■ ■ 2011-08
Anton Dautzenberg verdient steun van vrijdenkers ■ Enno Nuy ■ 2011-08
Jezus nog aan toe! ■ Jaap van den Born ■ 2011-08
Het is tijd voor een alternatief voor religie en de vrije markt economie ■ Wim Aalten ■ 2011-08
Nicolas Bouvier. Recensie ■ Enno Nuy ■ 2011-08
Stralingsgevaar ■ Jaap van den Born ■ 2011-08
Wij zijn de maten van Jan Pieterszn Coen ■ Hans Louis Koekoek ■ 2011-08
Wie zonder vooroordeel is, opene de discussie ■ Jo Nabuurs ■ 2011-09
Fascisme en katholicisme ■ Frans van Dongen ■ 2011-09
Een antiek lid van Skepsis ■ Anton van Hooff ■ 2011-09
Palestina en Israël ■ Jan Bontje ■ 2011-09
Over kannibalisme, veganisme en de vrijheid om te eten wat je wilt ■ Floris van den Berg ■ 2011-09
Het brein en wij ■ Jan van der Werff ■ 2011-09
Voorspellen ■ Leon Wecke ■ 2011-09
Jouw god is de mijne niet ■ Frans Bijlsma ■ 2011-09
Het momentum van vrijheid ■ Fons Tel ■ 2011-09
Het eeuwige leven ■ Jaap van den Born ■ 2011-09
Boekbespreking: Salomon Kroonenberg – "Waarom de hel naar zwavel stinkt" ■ Enno Nuy ■ 2011-09
Boekbespreking "De schijnelite van de valsemunters" ■ Peter de Valença ■ 2011-09
Het Martin Bosma syndroom ■ Jan van der Werff ■ 2011-09
Lezers reageren ■ ■ 2011-09
Ballast ■ Jaap van den Born ■ 2011-09
Zondagmorgen ■ Hans Louis Koekoek ■ 2011-09
Een enkele stap op de weg waar vrijheid begint ■ Marcel Klein ■ 2011-10
Tijd zonder Christus ■ Anton van Hooff ■ 2011-10
"Wat is de functie van de kunstcriticus in de
hedendaagse kunst?" ■ Jeanine Bastian ■ 2011-10
Het secularisme in de Middeleeuwen (1) ■ Frans van Dongen ■ 2011-10
Bezetbeweging ■ Leon Wecke ■ 2011-10
Over de bewijzen dat God bestaat ■ Jan Buys ■ 2011-10
Aanbieding ■ Jaap van den Born ■ 2011-10
Multatuli als de heraut van het feminisme ■ Bert Gasenbeek ■ 2011-10
Taal en religie ■ Anneke Kern-Kersbach ■ 2011-10
Het momentum van vrijheid (2) ■ Fons Tel ■ 2011-10
"De ongelovige Thomas heeft een punt" ■ Floris van den Berg ■ 2011-10
De ondergang van de Islamitische wereld ■ Thomas Spickmann ■ 2011-10
W.N.P. Barbellion /- Laatste dagboek ■ Enno Nuy ■ 2011-10
Mirakels wijf ■ Jaap van den Born ■ 2011-10
Een nieuwe redacteur ■ Jan van der Werff ■ 2011-10
Na de grote hersenreiniging ■ Hans Louis Koekoek ■ 2011-10
De biologische functie van religie ■ Ronald Plasterk ■ 2011-11
Laudatio Herman Philipse ■ Anton van Hooff ■ 2011-11
Dankrede Vrijdenker van het jaar 2011 ■ Herman Philipse ■ 2011-11
Interview met Herman Philipse ■ Floris van den Berg ■ 2011-11
Een antiek bestrijder van het Christendom ■ Anton van Hooff ■ 2011-11
Het secularisme in de Middeleeuwen (2) ■ Frans van Dongen ■ 2011-11
Antroposofie: esoterisch ietsisme ■ Enno Nuy ■ 2011-11
Waarom ik agnost én atheïst ben ■ Marcel Klein ■ 2011-11
Morfologische voodoo ■ Jaap van den Born ■ 2011-11
Een lans voor Wilders breken ■ P.L. ■ 2011-11
Over vrijdenken en moeite met dé wetenschap ■ Rob Arnoldus ■ 2011-11
De kerk van het vliegende spaghettimonster ■ Thomas Spickmann ■ 2011-11
Het Metropole orkest ■ Jan van der Werff ■ 2011-11
Stuur ik of stuurt mijn brein? ■ Paul Hopster ■ 2011-11
Over God's totale afwezigheid ■ Jan Buys ■ 2011-11
Religie aan de basis van mensenoffers en massa-moorden ■ Klaus-J. Wouters ■ 2011-11
Liefde ■ Jaap van den Born ■ 2011-11
Zomaar wat vrije gedachten ■ Gerhard Elferink ■ 2011-11
Kameraad ■ Leon Wecke ■ 2011-11
Lezers reageren ■ ■ 2011-11
Uw hoofdredacteur vertrekt ■ Enno Nuy ■ 2011-11
Religie is een UFO ■ Jan Willem Nienhuys ■ 2011-11
De voortekenen van de crisis ■ Jan van der Werff ■ 2011-11
Op zoek naar een betere wereld ■ Floris van den Berg ■ 2011-11
Naar Lourdes ■ Frans Bijlsma ■ 2011-11
Weiger de weigerambtenaar / It’s time to go ■ Enno Nuy ■ 2011-11
Misschien is niets geheel waar en zelfs dat niet, boekbespreking ■ Jan Bontje ■ 2011-11
Na de grote hersenreiniging ■ Hans Louis Koekoek ■ 2011-11
Ik geloof het, hoewel het bizar is ■ Jeroen Hopster ■ 2012-01
Redevoering bij de Leo Polak herdenking ■ Leo Samama ■ 2012-01
Litho voor Herman Philipse ■ ■ 2012-01
Grondrechten voor mensapen ■ Thomas Spickmann ■ 2012-01
Pedovereniging Martijn verbieden of niet? ■ Paul Hopster ■ 2012-01
Het laffe van het agnosticisme ■ Anton van Hooff ■ 2012-01
Anti-theïsten ■ Piet Winkelaar ■ 2012-01
Vrijdenken, kerstmis en de media ■ Wim Aalten ■ 2012-01
Richard Dawkins in Groningen ■ Jan van der Werff ■ 2012-01
Het secularisme in de Middeleeuwen (3) ■ Frans van Dongen ■ 2012-01
Een kalender voor iedereen ■ Floris van den Berg ■ 2012-01
Lezing Jan van Hooff, gedragsbioloog ■ Cécile Lapré & Rayisa Warner ■ 2012-01
Onbeschoftheid kent geen tijd ■ Enno Nuy ■ 2012-01
2011 ■ Leon Wecke ■ 2012-01
GOD IS GROOT, I.M. Chr. Hitchens ■ Jan Bontje ■ 2012-01
En het licht schijnt in de duisternis ■ Jo Nabuurs ■ 2012-01
Killing happy animals ■ Floris van den Berg ■ 2012-01
Park Aarde ■ Floris van den Berg ■ 2012-01
Humanisme, door Peter Derkx ■ Enno Nuy ■ 2012-01
DE AS-INFILTRATIE ■ Jan Bontje ■ 2012-01
Het zal je God maar wezen ■ Wim Aalten ■ 2012-01
Een kalender voor de lezers van De Vrijdenker ■ ■ 2012-01
De Canon van de Godsdiensthysterie ■ Jaap van den Born ■ 2012-01
Zou het de naakte waarheid zijn? ■ Hans Louis Koekoek ■ 2012-01
Open brief aan de Minister-President ■ Floris van den Berg ■ 2012-02
Debat tussen vrijdenkers en humanisten ■ Paul Hopster ■ 2012-02
Waarom ik geen humanist word ■ Anton van Hooff ■ 2012-02
Wie vuil spuit is dom ■ Enno Nuy ■ 2012-02
Meld-me-niet-register ■ Leon Wecke ■ 2012-02
Vrije Gedachten ■ Cees Veeger ■ 2012-02
Een goed gesprek ■ Gerhard Elferink ■ 2012-02
‘Laat mij u ontlasten’ ■ Jaap van den Born ■ 2012-02
De Januskop van de cultuur ■ Fons Tel ■ 2012-02
Een geregisseerd levenseinde ■ Enno Nuy ■ 2012-02
Onder het tapijt ■ Leon Wecke ■ 2012-02
Godsdienst privé ■ Paul Hopster ■ 2012-02
Adriaan Koerbagh in het Engels vertaald ■ Wim de Lobel ■ 2012-02
Het leed van het lot ontleed ■ Jeroen Hopster ■ 2012-02
Peter J. Bowler – "Darwin...off the record" ■ Enno Nuy ■ 2012-02
Oud-West ■ Menno Wigman ■ 2012-02
De Canon van de Godsdiensthysterie ■ Jaap van den Born ■ 2012-02
Spiegeltjes en kraaltjes ■ Hans Louis Koekoek ■ 2012-02
Actie tegen besnijdenis ■ Floris van den Berg ■ 2012-03
Zelfmoord – zelfdoding – zelfeuthanasie ■ Jan van der Werff ■ 2012-03
Het secularisme in de Middeleeuwen (4) ■ Frans van Dongen ■ 2012-03
Gesprek met Dick Swaab ■ Ed Veldhuizen ■ 2012-03
Goden genoeg ■ Paul Hopster ■ 2012-03
Schoonmakers ■ Leon Wecke ■ 2012-03
De Canon van de Godsdiensthysterie ■ Jaap van den Born ■ 2012-03
Het verleden is geen argument ■ Anton van Hooff ■ 2012-03
Nogmaals agnosticisme ■ Marcel Klein ■ 2012-03
De Arabische lente ■ Thomas Spickmann ■ 2012-03
Notities van een lezer (1) ■ Bert Gasenbeek ■ 2012-03
Traditiekamer vrijdenkers ■ Jules Brabers ■ 2012-03
Persbericht ■ Het Humanistisch Archief ■ 2012-03
Bijeenkomst DVG Groningen ■ Marleen van der Gugten ■ 2012-03
Wat houdt humanisme in? ■ Hans Louis Koekoek ■ 2012-03
Vrijdenkersdag verplaatst naar 22 september ■ Bestuur ■ 2012-04
Jongen, jongen! ■ Jan Bontje ■ 2012-04
De goddelijke pikorde ■ Paul Hopster ■ 2012-04
Atheïsme, agnosticisme, anti-theïsme te verdedigend ■ Ben Warner ■ 2012-04
Het secularisme in de moderne tijd (1) ■ Frans van Dongen ■ 2012-04
Strijdig met ratio en wetenschap ■ Paul Hopster ■ 2012-04
Het levenseinde geregisseerd? ■ Marleen van der Gugten ■ 2012-04
Grass, Pam en Bolkestein ■ Enno Nuy ■ 2012-04
Zo maar wat vrije gedachten ■ Gerhard Elferink ■ 2012-04
Met Bach in bad ■ Anton van Hooff ■ 2012-04
Zuinig aan ■ Leon Wecke ■ 2012-04
Afscheid van het leven nemen ■ Cécile Lapré ■ 2012-04
Alfred Rosenberg en Spinoza ■ Michiel Wielema ■ 2012-04
Timothy Snyder – "Bloedlanden" ■ Enno Nuy ■ 2012-04
De Canon van de Godsdiensthysterie ■ Jaap van den Born ■ 2012-04
Waar is de hemel? ■ Jan van der Werff ■ 2012-04
Niet overal is God voor nodig ■ Hans Louis Koekoek ■ 2012-04
Radicale moslims delen korans uit ■ Thomas Spickmann ■ 2012-05
Het secularisme in de moderne tijd (2) ■ Frans van Dongen ■ 2012-05
Interview met Floris van den Berg ■ Sytze van der Veen ■ 2012-05
Onze nationale oligarch ■ Enno Nuy ■ 2012-05
Mijnheer Gauck en zijn vrijheid ■ Thomas Spickmann ■ 2012-05
Toch maar liever ‘zelfdoding’ ■ Anton van Hooff ■ 2012-05
Sociaal gezicht ontmaskerd ■ Ida Lamers-Versteeg ■ 2012-05
Het monopoliseren van leed ■ Enno Nuy ■ 2012-05
Notities van een lezer (2) ■ Bert Gasenbeek ■ 2012-05
Canon van de Godsdiensthysterie ■ Jaap van den Born ■ 2012-05
"Het raadsel Spinoza" ■ Anton Mullink ■ 2012-05
Bible Balloons 1954 ■ Hans Knap ■ 2012-05
Atheïsmedag 2012 ■ CFILC ■ 2012-05
De wildeman ■ Leon Wecke ■ 2012-05
Atheïstisch Seculiere Partij ■ ASP ■ 2012-05
De Vrije Mening? ■ Hans Louis Koekoek ■ 2012-05
Alleen God welgevallen ■ Fons Tel ■ 2012-06
Im Westen nichts Neues ■ Leon Wecke ■ 2012-06
Daar is-t-ie weer: de weigerambtenaar ■ Enno Nuy ■ 2012-06
Anton Constandse Vrijdenkerslezing 2012 ■ Bestuur ■ 2012-06
Een homeopathische verdunning ■ Jan van der Werff ■ 2012-06
Het secularisme in de moderne tijd (3) ■ Frans van Dongen ■ 2012-06
Van het bestuur ■ Bestuur ■ 2012-06
Meer lef van godvrijen nodig ■ Anton van Hooff ■ 2012-06
Verkiezingen ■ Leon Wecke ■ 2012-06
Godsdienst ■ Sander Brouwer ■ 2012-06
Vrijheid, gelijkheid, broederschap en dictatuur ■ Frans Bijlsma ■ 2012-06
Vrij man van een vrijdenkende vrouw ■ Anton van Hooff ■ 2012-06
Dawkins – 'De betoverende werkelijkheid' ■ Enno Nuy ■ 2012-06
Bas Haring – Plastic panda's ■ Enno Nuy ■ 2012-06
"De Amusante Bijbel" ■ Louis van Koert ■ 2012-06
Vogelvrij ■ Jan Velders ■ 2012-06
Dodenherdenking ■ Henk Koehorst ■ 2012-06
Geen ontheiliging vier mei ■ André de Bruin ■ 2012-06
Wie te herdenken? ■ Jan van der Werff ■ 2012-06
De Canon van de Godsdiensthysterie ■ Jaap van den Born ■ 2012-06
Broodje aap eindelijk ontzenuwd ■ Enno Nuy ■ 2012-06
Verslag Stuurgroep DVG, regio Noord ■ Ben Warner ■ 2012-06
Dat peinst en piekert maar! ■ ■ 2012-06
Programma Vrijdenkersdag 22 september ■ Bestuur ■ 2012-07
Mythen over besnijdenis ontmaskerd ■ Anton van Hooff ■ 2012-07
Besnijdenis en onvrijheid van godsdienst ■ Paul Hopster ■ 2012-07
Atheïsmedag 2012 ■ Jan van der Werff ■ 2012-07
Heeft u zich bekeerd tot het atheïsme? ■ Emke Bosgraaf ■ 2012-07
Krijgt elke sekte/groep zijn eigen school? ■ Hans de Vries ■ 2012-07
Verhuisbericht – over Reïncarnatie ■ Frans Bijlsma ■ 2012-07
Zelftoegebrachte, georganiseerde domheid ■ Jan van der Werff ■ 2012-07
Het secularisme in de moderne tijd (4) ■ Frans van Dongen ■ 2012-07
In memoriam Ans Spigt-van Blijenburgh ■ Bert Gasenbeek ■ 2012-07
Het verschijnsel mens ■ Wim de Lobel ■ 2012-07
Own Fire ■ Leon Wecke ■ 2012-07
Mona Keijzer ■ Jan Velders ■ 2012-07
Aan de lezers van De Vrijdenker ■ Hans de Vries ■ 2012-07
Thierry Baudet fantaseert er op los ■ Enno Nuy ■ 2012-07
Atheïsme in India ■ Anton van Hooff ■ 2012-07
En de Mens schiep god ■ Marcel Klein ■ 2012-07
Griezels ■ Jaap van den Born ■ 2012-07
Voltooid leven in Nederland ■ Marleen van der Gugten ■ 2012-07
Sollicitatie zonder afspraak ■ Enno Nuy ■ 2012-07
Trampoline van de geest ■ Floris van den Berg ■ 2012-07
Leedroof en provocatie – een repliek ■ Enno Nuy ■ 2012-07
De weigerambtenaar – een reactie ■ Daan van Eck ■ 2012-07
De Canon van de Godsdiensthysterie ■ Jaap van den Born ■ 2012-07
De waanzin van de godsdienst ■ Hans Louis Koekoek ■ 2012-07
Transcenderende communicatie ■ Ben Warner ■ 2012-08
Het secularisme in de moderne tijd (5) ■ Frans van Dongen ■ 2012-08
De mens staat nog dichter bij het dier ■ Jan Bontje ■ 2012-08
----- ■ Drs. P ■ 2012-08
Oud nieuws ■ Jaap van den Born ■ 2012-08
Dood maken ■ Leon Wecke ■ 2012-08
Godsdienst doodt intelligentie ■ Enno Nuy ■ 2012-08
Schepping ■ Frans Bijlsma ■ 2012-08
Een geschiedenis van de religiante terreur (1) ■ Frans van Dongen ■ 2012-08
Twee maten ■ Leon Wecke ■ 2012-08
Anti-islamfilmpje ■ Jaap van den Born ■ 2012-08
Een alternatief voor besnijdenis ■ Paul Hopster ■ 2012-08
Jongensbesnijdenis revisited ■ Enno Nuy ■ 2012-08
Wat anders ■ Sander Brouwer ■ 2012-08
Vrijdenkersdag geslaagd ■ Bestuur ■ 2012-08
Van het bestuur ■ Bestuur ■ 2012-09
Tegen oorlog en onmenselijkheid ■ J.P. van Praag Instituut ■ 2012-08
Nieuws van de Vereniging tegen de kwakzalverij ■ Ned. Tijdschr. tegen de Kw. ■ 2012-08
Rotzooi ■ Floris van den Berg ■ 2012-08
Notities van een lezer (3) ■ Bert Gasenbeek ■ 2012-08
De filosofie van Ikaros ■ Paul Cliteur ■ 2012-08
De weigerambtenaar ■ Jan van der Gaag ■ 2012-08
Principieel weigeren ■ Enno Nuy ■ 2012-08
Leedroof ■ Henk Koehorst ■ 2012-08
De Canon van de Godsdiensthysterie ■ Jaap van den Born ■ 2012-08
Het fenomeen: het Higgs-deeltje ■ Hans Louis Koekoek ■ 2012-08
De Anton Constandselezing ■ Bestuur ■ 2012-09
Tegen de stroom in ■ Nelleke Noordervliet ■ 2012-09
Waarom Piet Borst de Vrijdenker van 2012 is ■ Anton van Hooff ■ 2012-09
Vrijdenker van het jaar 2012 ■ Piet Borst ■ 2012-09
Vrijheid van expressie vs. die van godsdienst ■ Bert Gasenbeek ■ 2012-09
Freedom of expression ■ Willem Keizer ■ 2012-09
Wanneer... ■ Henc de Roo ■ 2012-09
Haren ■ Leon Wecke ■ 2012-09
Een geschiedenis van de religiante terreur (2) ■ Frans van Dongen ■ 2012-09
Grond ■ Tuvit Heleni Shlomi ■ 2012-09
Een straat voor Pieter van Woensel ■ Simon Burgers ■ 2012-09
De toekomst van de religie ■ Sander Brouwer ■ 2012-09
Monotheïsme ■ Jaap van den Born ■ 2012-09
Tot de laatste man ■ Enno Nuy ■ 2012-09
Universum uit het niets ■ Enno Nuy ■ 2012-09
Drs P’s grootvader ■ Jaap van den Born ■ 2012-09
Oproep Atheïstisch Café ■ Richard Duijnstee ■ 2012-09
Doe toch normaal ■ Hans Louis Koekoek ■ 2012-09
‘Tegen oorlog en onmenselijkheid’ ■ Dik Kruithof ■ 2012-10
Seculiere levensbeschouwingen Interbellum ■ Bert Gasenbeek ■ 2012-10
Over humanisten en hun verzet ■ Wim Berkelaar ■ 2012-10
Opnieuw een vrijdenkerspublicatie! ■ Bert Gasenbeek ■ 2012-10
Journalist voor de Vrede 2012 ■ Humanistisch Vredesberaad ■ 2012-10
Over de zin van de dood en de journalistiek ■ Gie Goris ■ 2012-10
Het secularisme in de moderne tijd (6) ■ Frans van Dongen ■ 2012-10
Gedoopt ■ Leon Wecke ■ 2012-10
Petje op in de klas ■ Anton van Hooff ■ 2012-10
Gelovigen die weten alles zeker ■ Jaap van den Born ■ 2012-10
De prioriteit van morele toetsing ■ Floris van den Berg ■ 2012-10
Hommage aan Rutger Kopland ■ Gérard Grubben ■ 2012-10
Niet thuis ■ Leon Wecke ■ 2012-10
Waarom we blij moeten zijn met Obama ■ Enno Nuy ■ 2012-10
Iets beter dan niets? ■ Frans Bijlsma ■ 2012-10
Wat als... Hitler was vermoord? ■ Anton van Hooff ■ 2012-10
In het licht van de wereldliteratuur ■ Bert Gasenbeek ■ 2012-10
Een geschiedenis van de religiante terreur (3) ■ Frans van Dongen ■ 2012-10
Dautzenberg over Tonio ■ Enno Nuy ■ 2012-10
Iedereen mag koning worden ■ Anton van Hooff ■ 2012-10
Maatschappij of haatschappij ■ Enno Nuy ■ 2012-10
In goed gezelschap ■ Anton van Hooff ■ 2012-10
Er staat wat er staat ■ Enno Nuy ■ 2012-10
De duizelingwekkende jaren ■ Enno Nuy ■ 2012-10
Levensles van een onderwijzer ■ Anton van Hooff ■ 2012-10
Ingezonden: Aporie ■ Gerhard Elferink ■ 2012-10
Stof ■ Tuvit Heleni Shlomi ■ 2012-10
Persbericht ■ ASP ■ 2012-10
Nog een keer het katholieke geloof! ■ Hans Louis Koekoek ■ 2012-10
Afstamming ■ Frans Bijlsma ■ 2013-01
Het bedrog van Harun Yahya (1) ■ Marcel Klein ■ 2013-01
Het secularisme in de moderne tijd (7) ■ Frans van Dongen ■ 2013-01
Het ongelukkige van idealisme ■ Rik Min ■ 2013-01
Ter ziele ■ Roland Hartman ■ 2013-01
Tijdschrift de AS bestaat 40 jaar ■ (binnengekomen) ■ 2013-01
God is dood en staat weer op ■ Ewout Klei ■ 2013-01
Yuri Honing zwicht terecht niet ■ Enno Nuy ■ 2013-01
Zomaar wat vrije gedachten ■ Gerhard Elferink ■ 2013-01
Ontkerstening ■ Anton van Hooff ■ 2013-01
Depri ■ Leon Wecke ■ 2013-01
Kersttoespraak ■ Johan Hofmann ■ 2013-01
Pensioenen en solidariteit ■ Enno Nuy ■ 2013-01
Een geschiedenis van de religiante terreur (4) ■ Frans van Dongen ■ 2013-01
Geen karikatuur publieke ruimte ■ Enno Nuy ■ 2013-01
Rome te Lisse ■ Jan Bontje ■ 2013-01
Dalai Lama – val van een godkoning ■ Thomas Spickmann ■ 2013-01
Iets beter dan niets? ■ Frans Couwenbergh ■ 2013-01
Ietisme is toch nog wat ouder ■ Ben Warner ■ 2013-01
Selectieve verontwaardiging ■ Anton Mullink ■ 2013-01
Politiek is keuzes maken ■ Hans de Vries ■ 2013-01
Alles is relatief ■ Hans Louis Koekoek ■ 2013-01
Ecohumanisme ■ Floris van den Berg ■ 2013-02
Het bedrog van Harun Yahya (2) ■ Marcel Klein ■ 2013-02
De paus naar het Strafhof ■ Johan Hofmann ■ 2013-02
Verrassing ■ Leon Wecke ■ 2013-02
In Memoriam Toos van Noordwijk ■ Cécile Lapré ■ 2013-02
Het secularisme in de moderne tijd (8) ■ Frans van Dongen ■ 2013-02
Debatteren over dieren ■ Floris van den Berg ■ 2013-02
Vrijdenken is bevrijden ■ Paul Hopster ■ 2013-02
Mag de Vrije School van DVG? ■ Anton van Hooff ■ 2013-02
Wie o wie? ■ Jules Brabers ■ 2013-02
Besnijdenis ■ Frans Couwenbergh ■ 2013-02
Wij volwassen, god met pensioen ■ Peter Maassen ■ 2013-02
Een geschiedenis van de religiante terreur (5) ■ Frans van Dongen ■ 2013-02
Pax Americana, the sick version ■ Enno Nuy ■ 2013-02
Vriendje van …… ■ Jan van der Werff ■ 2013-02
Het bewustzijn – Zwart gat of het natuurlijke licht? (1) ■ Fons Tel ■ 2013-02
Notities van een lezer (4) ■ Bert Gasenbeek ■ 2013-02
Canon van de Godsdiensthysterie ■ Jaap van den Born ■ 2013-02
Toch een antieke atheïst? ■ Anton van Hooff ■ 2013-02
De scheve vrijdenkersschaats ■ Bert Klaver ■ 2013-02
Antwoord aan Gerhard Elferink ■ Cécile Lapré ■ 2013-02
God ■ Sander Brouwer ■ 2013-02
Reactie op Rik Min en Anton van Hooff ■ Joop Faber ■ 2013-02
De Staat Israel ■ Hans Louis Koekoek ■ 2013-02
Oranjepopulisme ■ Cécile Lapré ■ 2013-03
De Koningin ■ Sander Brouwer ■ 2013-03
Monarchie en het vrijdenken ■ Fons Tel ■ 2013-03
Koningschap en atheïstisch humanisme ■ Jan Willem Nienhuys ■ 2013-03
God, koning en vaderland ■ Bram de Jager ■ 2013-03
Van Duitsen bloed ■ Jan van der Werff ■ 2013-03
Zo maar wat republikeinse gedachten ■ Gerhard Elferink ■ 2013-03
Koningsdag ■ Anton van Hooff ■ 2013-03
Idee! ■ Cécile Lapré ■ 2013-03
Alledaags vrijdenken en de monarchie ■ Wim Aalten ■ 2013-03
De doodlopende weg van de monarchie ■ ■ 2013-03
Droom ■ Gerhard Elferink ■ 2013-03
Een nieuwe koning – fijn of niet? ■ Rob van Grieken ■ 2013-03
Les in democratie uit Sierra Leone ■ Lex Vink ■ 2013-03
De neus van Wilhelmina ■ Anton van Hooff ■ 2013-03
Het klokje van zeven uur en dus... ■ Jan van der Werff ■ 2013-03
Besnijdenis is toch al verboden? ■ Anton van Hooff ■ 2013-03
Droondreiging ■ Leon Wecke ■ 2013-03
Moslims, homohaat & pleeggezinnen ■ Enno Nuy ■ 2013-03
Beste Cécile ■ Gerhard Elferink ■ 2013-03
De voorzitter is niet overtuigd ■ Frans van Dongen ■ 2013-03
Israël ■ Gijs Stavinga ■ 2013-03
Een nieuwe paus ■ Hans Louis Koekoek ■ 2013-03
Jaarvergadering van De Vrije Gedachte ■ Dik Kruithof ■ 2013-04
Hallo lezers van De Vrijdenker ■ Maartje Klomp ■ 2013-04
Openingstoespraak van de voorzitter ■ Anton van Hooff ■ 2013-04
Vrijdenkersdag 2013: Religie en Onderwijs ■ ■ 2013-04
Kwetsbaar milieu ■ Paul Hopster ■ 2013-04
Een geschiedenis van de religiante terreur (6) ■ Frans van Dongen ■ 2013-04
Een nieuwe paus en de vooruitzichten ■ Thomas Spickmann ■ 2013-04
Wet op godslastering afgeschaft ■ Jaap van den Born ■ 2013-04
Waarom ik geen lid van het HV ben ■ Anton van Hooff ■ 2013-04
Koningslied sluit godvrijen uit ■ NRC Handelsblad ■ 2013-04
Leven in het paradijs ■ Peter Maassen ■ 2013-04
Godsdienst: GroenLinks heeft zich de kaas... ■ Rik Min ■ 2013-04
Het secularisme in de moderne tijd (9) ■ Frans van Dongen ■ 2013-04
Dierlijk en beestachtig ■ Frans Bijlsma ■ 2013-04
Bij de beesten af ■ Willem Vermaat ■ 2013-04
Veganisme als panacee ■ Floris van den Berg ■ 2013-04
De morele cirkel van de mens ■ Fons Tel ■ 2013-04
We zijn er, maar weten niet waarom ■ Sander Brouwer ■ 2013-04
Notities van een lezer (5) ■ Bert Gasenbeek ■ 2013-04
Hoeveel is genoeg? ■ Enno Nuy ■ 2013-04
Het wereldbeeld v/d diersoort mens ■ Jan Bontje ■ 2013-04
Waarom is Frans v. Dongen zo boos? ■ Anton van Hooff ■ 2013-04
Pedagogisch-didactische onderwijswerkvloer versus... ■ Hans de Vries ■ 2013-04
Van het bestuur ■ Dik Kruithof ■ 2013-05
Kennismaken met de nieuwe secretaris ■ Dik Kruithof ■ 2013-05
Vreemde citaten ■ Jan van der Werff ■ 2013-05
Vrijdenkersdag over Religie en Onderwijs ■ Dik Kruithof ■ 2013-05
Je overwon mij, Galileeër! ■ Anton van Hooff ■ 2013-05
Een ander geluid: Leve de Koning! ■ Renée Arendsen de Wolff ■ 2013-05
Ballade van den republikein ■ Jaap van den Born ■ 2013-05
God almachtig ■ Paul Hopster ■ 2013-05
God zij zonder ons ■ Jan van der Werff ■ 2013-05
De Heer laat los ■ Anton van Hooff ■ 2013-05
De oude Adam ■ Bert Altena ■ 2013-05
Atheïsmedag 2013. Feest van de rede ■ ■ 2013-05
In debat met de zuivere Koran ■ Anton van Hooff ■ 2013-05
John Gray – De stilte van dieren ■ Enno Nuy ■ 2013-05
Piet Spigt – Notities van een lezer ■ Frans Bijlsma ■ 2013-05
Gedachte-experiment ■ Gerhard Elferink ■ 2013-05
Plantaardig – Gezond ■ Paul Hopster ■ 2013-05
Veganisme als panacee ■ Jan Wiggers ■ 2013-05
GroenLinks en Ab Harrewijn ■ Jos van Dijk ■ 2013-05
De Canon van de Godsdiensthysterie ■ Jaap van den Born ■ 2013-05
ASP geregistreerd als politieke partij ■ ■ 2013-05
De Hof van Eden ■ Hans Louis Koekoek ■ 2013-05
Het secularisme in de moderne tijd (10) ■ Frans van Dongen ■ 2013-06
Van het bestuur ■ Dik Kruithof ■ 2013-06
De kinderen van de theocratie deel 1 ■ Klaus-J. Wouters ■ 2013-06
“Onze koning” ■ Maartje Klomp ■ 2013-06
De saaie koran ■ Anton van Hooff ■ 2013-06
Respect van eigenschap tot dilemma ■ Peter Maassen ■ 2013-06
Een geschiedenis van de religiante terreur (7) ■ Frans van Dongen ■ 2013-06
Die vreedzame boeddhisten toch ■ Anton van Hooff ■ 2013-06
Roomschen dat waren wij ■ Anton van Hooff ■ 2013-06
Besnijdenis – een pijnlijke zaak ■ Paul Hopster ■ 2013-06
Turkije ■ Leon Wecke ■ 2013-06
Schepper van een nieuwe Tora ■ Michiel Wielema ■ 2013-06
Gevaarlijke filosofie ■ Floris van den Berg ■ 2013-06
Ik lees de koran uit ■ Anton van Hooff ■ 2013-06
Een kort commentaar ■ Cécile Lapré ■ 2013-06
Persbericht ASP ■ ■ 2013-06
Deskundigen ■ Hans Louis Koekoek ■ 2013-06
Algebra van de innerlijke vrijheidsbeleving ■ Wim de Lobel ■ 2013-07
De mens als ruimtereiziger ■ Enno Nuy ■ 2013-07
Waarom humanisten religieuze intolerantie bestrijden ■ Rein Zunderdorp ■ 2013-07
Politiek atheïsme - De rede is politiek ■ Hans de Vries ■ 2013-07
Aarzelingen ■ Adrian Voeten ■ 2013-07
Artikel 23, een spijtoptant ■ Hans Coeleman ■ 2013-07
De kinderen van de theocratie - Hoe een geestesziekte evolueert, deel 2 ■ Klaus-J. Wouters ■ 2013-07
Welke god is de beste? ■ Ad van Nederpelt ■ 2013-07
De beste god voor de godvrijen ■ Frans Couwenbergh ■ 2013-07
De leugens van religies ■ Wim Aalten ■ 2013-07
Broodkruimels op de rok van het universum ■ Jan Bontje ■ 2013-07
Coup al-Sisi ■ Leon Wecke ■ 2013-07
Zijn die Freidenker wel vrijdenkers? ■ Anton van Hooff ■ 2013-07
Louis Fles en het zionisme; in vogelvlucht ■ Jo Nabuurs ■ 2013-07
Moraal: Esperanto of oertaal? ■ Anton van Hooff ■ 2013-07
Het secularisme in de moderne tijd (11) ■ Frans van Dongen ■ 2013-07
Woorden ■ Jan Bontje ■ 2013-07
Altijd raak ■ Leon Wecke ■ 2013-07
Bart Leeuwenburgh - "Het noodlot van een ketter" ■ Frans Bijlsma ■ 2013-07
Gevaarlijke filosofie – een reactie ■ Dick Viveen ■ 2013-07
Het veganisme van de vice-voorzitter ■ J. Zeeman & P. Brussee ■ 2013-07
“Can they suffer?” Een goeie vraag? ■ Jan van der Werff ■ 2013-07
Ida Peerdeman ■ Hans Louis Koekoek ■ 2013-07
De menselijke natuur ■ Frans Couwenbergh ■ 2013-08
In memoriam Maarten Looij ■ Enno Nuy ■ 2013-08
Een geschiedenis van de religiante terreur (8) ■ Frans van Dongen ■ 2013-08
Over drie bedriegers en een onvindbaar boek ■ Frans Bijlsma ■ 2013-08
Het woord religiëren ■ Wim Aalten ■ 2013-08
Het verband tussen kennis, atheïsme en religie (1) ■ Frans van Dongen ■ 2013-08
De Anton Constandselezing en de benoeming tot Vrijdenker van het jaar ■ Dik Kruithof ■ 2013-08
Wat is er mis met religie? ■ Winnie Sorgdrager ■ 2013-08
Waarom Dick Swaab Vrijdenker van 2013 is ■ Anton van Hooff ■ 2013-08
Wij zijn ons brein; maatschappelijke consequenties en controverses ■ Dick Swaab ■ 2013-08
Robert Macfarlane, "De oude wegen" ■ Enno Nuy ■ 2013-08
Weten eindig te zijn ■ Fons Tel ■ 2013-08
Vrijdenken vergt veganisme ■ Floris van den Berg ■ 2013-08
Spijtoptant van artikel 23 of spijtoptant van de multiculturele maatschappelijke ontsporing ■ Hans de Vries ■ 2013-08
Reactie op "Waarom ik geen lid van het HV ben" ■ Kees Hellingman ■ 2013-08
Atheïsme is geen geloof ■ Jan van der Werff ■ 2013-08
Beteugeling van kinderbesnijdenis is een humanistische plicht ■ Anton van Hooff ■ 2013-08
Een toevallig gesprek ■ Hans Louis Koekoek ■ 2013-08
Het verband tussen kennis, atheïsme en religie (2) ■ Frans van Dongen ■ 2013-09
God en de oerknal ■ Simon Burgers ■ 2013-09
Gebed ■ Jas. Lockhart ■ 2013-09
De val van een bisschop ■ Thomas Spickmann ■ 2013-09
Zorg ■ Leon Wecke ■ 2013-09
Papenhaat in de negentiende eeuw ■ Anton van Hooff ■ 2013-09
Een geschiedenis van de religiante terreur (9) ■ Frans van Dongen ■ 2013-09
Houdt het Multatuli Huis in stand met uw gift ■ Bert Gasenbeek ■ 2013-09
Robert Macfarlane – "De laatste wildernis" ■ Enno Nuy ■ 2013-09
Misdaaddossier van de roomse kerk ■ Anton van Hooff ■ 2013-09
Atheïsme als sieraad van de mensheid ■ Floris van den Berg ■ 2013-09
De vrijheid van het individu en het eten van vlees ■ Willem Vermaat ■ 2013-09
Moreel kompas – een reactie ■ Dick Viveen ■ 2013-09
Veganisme en morele keuzes ■ Paul Brussee ■ 2013-09
Reactie op de discussie rond “Can they suffer” ■ K.G. Kooijman ■ 2013-09
Waar leg je de grens? ■ Jan van der Werff ■ 2013-09
Introductie filosofie van humanisme ■ ■ 2013-09
Wat is geluk? ■ Hans Louis Koekoek ■ 2013-09
In memoriam Wim de Lobel ■ Paul Hopster ■ 2013-10
Hoe redden we de vrije markt? ■ Frans Couwenbergh ■ 2013-10
Het feest van de bok ofwel: laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt… ■ Enno Nuy ■ 2013-10
De theologische samenzwering ■ Jan Willem Nienhuys ■ 2013-10
Zo maar wat vrije gedachten ■ Gerhard Elferink ■ 2013-10
Bestaat er een islamprobleem? Hebben wij meer tolerantie nodig? ■ Berit & Manfred Such ■ 2013-10
Het verband tussen kennis, atheïsme en religie (3) ■ Frans van Dongen ■ 2013-10
Daar zitten zij achter ■ Frans Bijlsma ■ 2013-10
Overdenking bij het symbool van de vrije gedachte ■ Paul Mercken ■ 2013-10
Decline and Fall door ontkerstening? ■ Anton van Hooff ■ 2013-10
Respect ■ Willem Vermaat ■ 2013-10
Europees leger ■ Leon Wecke ■ 2013-10
Zwarte Piet als lakmoesproef voor onze tolerantie ■ Enno Nuy ■ 2013-10
Kant’s ‘waag te weten’: een vruchtbaar misverstand ■ Anton van Hooff ■ 2013-10
Van het bestuur ■ Dik Kruithof ■ 2013-10
Atheïsme binnen het humanisme ■ Kees Hellingman ■ 2013-10
Veganisme is een morele plicht ■ Stijn Bruers ■ 2013-10
Auke van der Woud - "Een nieuwe wereld" ■ Enno Nuy ■ 2013-10
Zojuist verschenen: "’t Is toch niet waar!" ■ ■ 2013-10
Atheïst Centre 75 Years International Conference ■ ■ 2013-10
De huisarts uit Tuitjenhorn ■ Hans Louis Koekoek ■ 2013-10
Het laaiend vuur ■ Frans Bijlsma ■ 2014-01
Alleen kennis maakt de werkelijkheid inzichtelijk ■ Ben Warner ■ 2014-01
Anne Frankschool praat kindermishandeling goed ■ Floris van den Berg ■ 2014-01
Maakt besnijdenis gelukkig? ■ Anton van Hooff ■ 2014-01
Apart ■ Leon Wecke ■ 2014-01
Religieuze aanleg versus godgelovigheid ■ Frans Couwenbergh ■ 2014-01
Asiel voor godvrije Afghaan ■ Anton van Hooff ■ 2014-01
Grove mensenrechtenschendingen ongelovigen wereldwijd ■ Persbericht HV ■ 2014-01
Atheïsme op reis ■ Jan de Bruin ■ 2014-01
Een geschiedenis van de religiante terreur (10) ■ Frans van Dongen ■ 2014-01
"De dood dwingt ons iets van het leven te maken" ■ Jeroen Hopster ■ 2014-01
Van het bestuur ■ Dik Kruithof ■ 2014-01
Vegetarisme nuttig of nodig? ■ Paul Hopster ■ 2014-01
Vrijdenken en vegetarisme/veganisme ■ Gerhard Elferink ■ 2014-01
De wolven en de schapen ■ Klaus-J. Wouters ■ 2014-01
Grenzen aan de vrijheid van meningsuiting ■ Enno Nuy ■ 2014-01
De betekenis van atheïsme ■ Adrian Voeten ■ 2014-01
Denken over duurzaam vervoer ■ Floris van den Berg ■ 2014-01
’t Is toch niet waar! ■ Jaap van den Born ■ 2014-01
Van nature goedgelovig ■ Jeroen Hopster ■ 2014-01
Theologische vragen en atheïstische antwoorden ■ Floris van den Berg ■ 2014-01
De noodzaak van vrijdenken voor de moraal ■ Willem Vermaat ■ 2014-01
Ian Buruma – "1945 Biografie van een jaar" ■ Enno Nuy ■ 2014-01
Benno Barnard – "Dagboek van een landjonker" ■ Enno Nuy ■ 2014-01
Reactie op "Het verband tussen Kennis, Atheïsme en Religie" van Frans van Dongen ■ Donald Elsas ■ 2014-01
Persbericht van de Partij van de Rede ■ Persbericht ASP ■ 2014-01
Houdt God van vrouwen? ■ Hans Louis Koekoek ■ 2014-01
Handelaars in nep ■ Frans Bijlsma ■ 2014-02
Atheistisch geprägte Länder ■ Henk Capelle ■ 2014-02
Helen Keller en de woordenwereld ■ Frans Couwenbergh ■ 2014-02
Islam debet aan falen Ibn Ghaldoun - een reactie ■ Paul Hopster ■ 2014-02
Bommen Barack ■ Leon Wecke ■ 2014-02
Censuur: geen atheïsme in AD Uw Mening ■ Paul Mercken ■ 2014-02
Niets maakt ons heel (1) ■ Fons Tel ■ 2014-02
Vrijdenken tegenover gebonden denken ■ Ben Warner ■ 2014-02
Doodgewoon ■ Leon Wecke ■ 2014-02
De splinter en de balk; het hek en de dam ■ Enno Nuy ■ 2014-02
Een geschiedenis van de religiante terreur (11) ■ Frans van Dongen ■ 2014-02
Van het bestuur ■ Dik Kruithof ■ 2014-02
22-3: wandelen door vrijdenkend Deventer ■ ■ 2014-02
Veganisme ■ Gerhard Elferink ■ 2014-02
Consequenties van veganisme ■ Paul Hopster ■ 2014-02
Reactie op Hopster en Elferink ■ Menno Harsveld ■ 2014-02
We hoeven niet te betwisten... ■ Paul Hopster ■ 2014-02
Religieuze aanleg? ■ Anton Mullink ■ 2014-02
Bijles veganisme (ook voor vegetariërs) ■ Floris van den Berg ■ 2014-02
Veganisme is een geloof ■ Jan van der Werff ■ 2014-02
Drie reacties ■ Jan Wiggers ■ 2014-02
Christopher Clark, "Slaapwandelaars - hoe Europa in 1914 ten oorlog trok" ■ Enno Nuy ■ 2014-02
Floris v/d Berg, "Utopische meditaties - gedichten en gedachten" ■ Paul Mercken ■ 2014-02
Hans Fallada, "In mijn vreemde land" ■ Enno Nuy ■ 2014-02
Boekenlijst De Vrije Gedachte ■ ■ 2014-02
Leven, het moet! ■ Hans Louis Koekoek ■ 2014-02
Waarom toch die homofobie? ■ Paul Hopster ■ 2014-03
Anti-homo ■ Leon Wecke ■ 2014-03
Atheïsme en verwante termen ■ Paul Mercken ■ 2014-03
Een geschiedenis van de religiante terreur (slot) ■ Frans van Dongen ■ 2014-03
Een nieuwe redacteur ■ Thomas Spickmann ■ 2014-03
Van het bestuur ■ Dik Kruithof ■ 2014-03
Atheïsme en veganisme als noodzaak ■ Floris van den Berg ■ 2014-03
Atheïstische catechesatie ■ Floris van den Berg ■ 2014-03
Feministes laten moslima's in de steek ■ Anton van Hooff ■ 2014-03
Verzuchtingen ■ Tom van Ewijk ■ 2014-03
Niet-bestaand ■ Leon Wecke ■ 2014-03
Vrijdenkerswandeling 22 maart 2014, Deventer ■ Jan Ruiter ■ 2014-03
Brief aan voorzitter Humanistische Alliantie ■ Anton van Hooff ■ 2014-03
Wilders heeft gelijk... ■ Enno Nuy ■ 2014-03
Bedankt, God (uit Vrij Nederland) ■ Anton van Hooff ■ 2014-03
Niets maakt ons heel (2) ■ Fons Tel ■ 2014-03
Paas & Peels - Grondstof voor seculiere redenering ■ Ben Warner ■ 2014-03
Bestaat God? ■ Frans Couwenbergh ■ 2014-03
Veganisme - een lans voor Floris breken ■ Thomas Spickmann ■ 2014-03
Alweer veganisme!? ■ Jan Bontje ■ 2014-03
Veganisme allesbehalve een geloof ■ Paul Mercken ■ 2014-03
Veganistische bekentenissen ■ Floris van den Berg ■ 2014-03
Doorgeschoten idealisten ■ Jan van der Werff ■ 2014-03
Boekbespreking: Dirk Verhofstadt - "1914, het vervloekte jaar". ■ Floris van den Berg ■ 2014-03
Repliek Kruisridders ■ Klaus-J. Wouters ■ 2014-03
Godsvermogen ■ Jaap van den Born ■ 2014-03
Foto's Vrijdenkerswandeling Deventer 22 maart 2014 ■ ■ 2014-03
Ondoorgrondelijk ■ Hans Louis Koekoek ■ 2014-03
Werken aan het project van de Verlichting; waarom lidmaatschap van De Vrije Gedachte belangrijk is ■ Floris van den Berg ■ 2014-04
Veel discussie op jaarvergadering De Vrije Gedachte ■ Dik Kruithof ■ 2014-04
God en religie volgens Paas en Peels ■ Jan Willem Nienhuys ■ 2014-04
Het ontologisch godsbewijs ■ Jan Willem Nienhuys ■ 2014-04
Het vertekend vijandbeeld van Poetin en Rusland ■ Leon Wecke ■ 2014-04
Geloof maakt meer kapot dan je lief is (1) ■ John Vrij (pseud.) ■ 2014-04
Oorzaak en gevolg ■ Frans Bijlsma ■ 2014-04
De mens is noch toeval noch doel (1) ■ Ben Warner ■ 2014-04
De tien geboden ■ Frans Couwenbergh ■ 2014-04
Niets maakt ons heel (3) ■ Fons Tel ■ 2014-04
In memoriam: Karlheinz Deschner ■ Thomas Spickmann ■ 2014-04
Aan de Vrije Gemeente van religieus humanisten Oost-Nederland ■ Anton van Hooff ■ 2014-04
Britse intellectuelen protesteren tegen Cameron ■ Jan van der Werff ■ 2014-04
Dieren als gebruiksartikel ■ Paul Hopster ■ 2014-04
De droom van het paradijs ■ Sander Brouwer ■ 2014-04
Lisa Steltenpool, "De Vegarevolutie" ■ Floris van den Berg ■ 2014-04
Reactie veganisme ■ Menno Harsveld ■ 2014-04
De veganismediscussie ■ Jan van der Werff ■ 2014-04
Van de redactie - De veganismediscussie ■ redactie ■ 2014-04
Nog een keer de kruisridders ■ Jan Wiggers ■ 2014-04
Enno Nuy heeft geen gelijk ■ Hans Coeleman ■ 2014-04
Reactie: Wilders heeft gelijk ■ Henk Koehorst ■ 2014-04
Timmermans bij heiligverklaring pausen ■ Jan Bontje ■ 2014-04
Beste Anton ■ Hans de Vries ■ 2014-04
Nieuwe naam met een nieuw logo ■ Hans de Vries ■ 2014-04
De technologische voortgang ■ Hans Louis Koekoek ■ 2014-04
De mens is toeval noch doel (2) ■ Ben Warner ■ 2014-05
Filosofie, waar blijf je nou? ■ Frans Couwenbergh ■ 2014-05
Een atheïst bezoekt... 1: Jehova’s getuigen ■ Marlies de Jel ■ 2014-05
Het Nieuwe Testament als fictie en propaganda ■ Jan Willem Nienhuys ■ 2014-05
Nachtlichtmeditatie ■ Floris van den Berg ■ 2014-05
Onbestemde gevoelens over Vrijdenkersdag 2014 ■ Anton van Hooff ■ 2014-05
Op bezoek bij vrijmetselaars ■ Dik Kruithof ■ 2014-05
Uitbreiding redactie ■ Jan van der Werff ■ 2014-05
Van bidbankje tot DVG, Marlies de Jel ■ Marlies de Jel ■ 2014-05
Een nieuw redactielid ■ René van Elst ■ 2014-05
Onderscheiding ■ Leon Wecke ■ 2014-05
Onze leerstoel ■ Anton van Hooff ■ 2014-05
Geloof maakt meer kapot dan je lief is - 2 ■ John Vrij (pseud.) ■ 2014-05
Gevangen ■ Leon Wecke ■ 2014-05
De kosmos en wij ■ Gerhard Elferink ■ 2014-05
Reactie: Marokkanen, PVV-aanhangers en persoonsbeveiliging ■ Enno Nuy ■ 2014-05
Reactie op Fons Tel ■ Gerhard Elferink ■ 2014-05
Reactie: Homo’s tegen overbevolking ■ René van Elst ■ 2014-05
Boekenlijst De Vrije Gedachte ■ red. ■ 2014-05
Obductie ■ Hans Louis Koekoek ■ 2014-05
God in de temporaalkwab ■ Frans Bijlsma ■ 2014-06
Een nieuwe hoofdredacteur ■ Jan van der Werff ■ 2014-06
Pleidooi voor nieuw humanisme ■ Frans Couwenbergh ■ 2014-06
Onvoltooid gedicht ■ Paul Mercken ■ 2014-06
In memoriam Rob Nanninga ■ Jan Willem Nienhuys ■ 2014-06
Geen scheepsrecht ■ Leon Wecke ■ 2014-06
Al voor de Oude Grieken was steniging barbaars ■ Anton van Hooff ■ 2014-06
God en de mogelijke werelden van Rutten ■ René van Elst ■ 2014-06
Bestaat de werkelijkheid? ■ Frans Couwenbergh ■ 2014-06
Webstek voor godvrijen – NRC Handelsblad ■ Anton van Hooff ■ 2014-06
Gedenk te leven - vrijdenkers op antieke grafstenen ■ Anton van Hooff ■ 2014-06
Legitimeren ■ Leon Wecke ■ 2014-06
Arnold Zweig - "De strijd om sergeant Grisja" ■ Enno Nuy ■ 2014-06
"Jesus, interrupted" van Bart D. Ehrman ■ René van Elst ■ 2014-06
Reactie: Bloedbad ■ Klaus-J. Wouters ■ 2014-06
Reactie: Zeer geachte redactie ■ Jan Mulder ■ 2014-06
Reactie: Geachte redactieleden ■ Henk Koehorst ■ 2014-06
Reactie: Homoselectieve waarneming ■ René van Elst ■ 2014-06
Europa ■ Hans Louis Koekoek ■ 2014-06
Heeft Jezus wel bestaan? ■ Anton van Hooff ■ 2014-07
Een nieuwe hoofdredacteur aan het woord ■ René van Elst ■ 2014-07
Opkalifateren ■ Leon Wecke ■ 2014-07
Naamsbekendheid De Vrije Gedachte ■ Gerhard Elferink ■ 2014-07
Boekenlijst De Vrije Gedachte ■ Redactie ■ 2014-07
Fine tuning met Emanuel Rutten ■ René van Elst ■ 2014-07
Geloof maakt meer kapot dan je lief is (3) ■ John Vrij ■ 2014-07
Perspectieven op populatie-ethiek ■ Floris van den Berg ■ 2014-07
Het bewijs geleverd!? ■ René van Elst ■ 2014-07
Column ‘Anton Constandse’ ■ Theodor Holman ■ 2014-07
SGP en mensenrechten ■ René van Elst ■ 2014-07
Staak ophef over de Ramadan! ■ Anton van Hooff ■ 2014-07
Commentaar op het boek “God noch autoriteit” ■ Henk Koehorst ■ 2014-07
Reactie op Henk Koehorst ■ Bert Gasenbeek ■ 2014-07
Kalifaat met religieus kolonialisme ■ Ben Warner ■ 2014-07
Postmodernisme en collectivisme ■ Frans Couwenbergh ■ 2014-07
Schijndoop in de Nederlandse kerken ■ Wim Aalten ■ 2014-07
Wat lemmingen en gelovigen denken ■ Anton van Hooff ■ 2014-07
Brug te ver ■ Leon Wecke ■ 2014-07
Mail aan de voorzitter ■ Henk Capelle ■ 2014-07
Liefde en god volgens Dawkins ■ Anton van Hooff ■ 2014-07
Liever pet dan hoofddoek ■ Anton van Hooff ■ 2014-07
Religie, maker of masker van misdaad ■ Anton van Hooff ■ 2014-07
Ontmoeting met Richard Dawkins ■ Marlies de Jel ■ 2014-07
Uit de oude doos ■ Redactie ■ 2014-07
Gaat het niet goed, van wie mag dat? ■ Hans Louis Koekoek ■ 2014-07
Pesticiden ■ Leon Wecke ■ 2014-08
Is onzin weerlegbaar? ■ Joop Doorman ■ 2014-08
Fijnafstemming ■ Jan Willem Nienhuys ■ 2014-08
Ernst Jünger – "Oorlogsroes" ■ Enno Nuy ■ 2014-08
"The Invention of Lying" ■ René van Elst ■ 2014-08
Jezus, een tweederangs militaristische Messias? ■ Jan Willem Nienhuys ■ 2014-08
Einde van het Christendom ■ Paul Hopster ■ 2014-08
Jan Wagenaar – vrijdenker avant la lettre... ■ Jan Bontje ■ 2014-08
Uit de oude doos ■ Red. ■ 2014-08
Over filosofie ■ Frans Couwenbergh ■ 2014-08
Mensenrechten—voor sommigen? ■ Frans Bijlsma ■ 2014-08
Libië: Responsibility to reconsider ■ Leon Wecke ■ 2014-08
Twee redelijke opties? ■ René van Elst ■ 2014-08
Strijden tegen elk onrecht ■ Floris van den Berg ■ 2014-08
Wat is de zin van het bestaan? ■ Hans Louis Koekoek ■ 2014-08
Seks als De Zonde ■ Anton van Hooff ■ 2014-08
De Affaire Dreyfus en de Derde Republiek ■ Jo Nabuurs ■ 2014-08
Beenakker, geloof je het zelf? ■ Ben Warner ■ 2014-08
Jan Guillou – "De grote eeuw" ■ Enno Nuy ■ 2014-08
Van de Redactie ■ Redactie ■ 2014-08
Op zoek naar ecohumanistische deugden ■ Floris van den Berg ■ 2014-09
Vrijdenken en veganisme ■ Willem Vermaat ■ 2014-09
Demodic ■ Leon Wecke ■ 2014-09
De tien aanbevelingen van het ecohumanisme ■ Floris van den Berg ■ 2014-09
Eindelijk: Kinderombudsman tegen jongensbesnijdenis ■ Anton van Hooff ■ 2014-09
Mammie waar komt mijn religie vandaan? ■ René van Elst ■ 2014-09
Verlichtingsborrel ■ René van Elst ■ 2014-09
De Anton Constandse-lezing en de benoeming tot Vrijdenker van het Jaar 2014 ■ Dik Kruithof ■ 2014-09
Fundamentele vragen over het strafrecht ■ Jeroen ten Voorde ■ 2014-09
Hafid Bouazza Vrijdenker van 2014 ■ Anton van Hooff ■ 2014-09
De Oxford Verklaring inzake de Vrijheid van Denken en Meningsuiting ■ Redactie ■ 2014-09
“Aju paraplu!” ■ Leon Wecke ■ 2014-09
Gods woord niet meer alleen voor ouderlingen ■ René van Elst ■ 2014-09
Vanwaar de fobie voor seks bij de Judaïstische religies? ■ Frans Couwenberg ■ 2014-09
“Dat heeft niks met de islam te maken!” ■ Thomas Spickmann ■ 2014-09
Over soort, gemeenschap en basso continuo ■ Enno Nuy ■ 2014-09
“Is God Dood?” - Discussie over de Rol van Religie in Onderwijs en Onderzoek ■ René van Elst ■ 2014-09
Beschaving is beschaafd straffen – waarom mensenrechten superieur zijn aan de sharia ■ Floris van den Berg ■ 2014-09
Modern bijgeloof ■ Frans Bijlsma ■ 2014-09
De Nobelprijs voor Malala ■ Thomas Spickmann ■ 2014-09
Een mal bewijs voor het bestaan van God ■ Jan Willem Nienhuys ■ 2014-09
Een atheïst bezoekt… deel 2: Rafaël Evangelisch Centrum Amersfoort ■ Marlies de Jel ■ 2014-09
De oeroude aspecten van stammenstrijd ■ Ben Warner ■ 2014-09
Troost ■ Leon Wecke ■ 2014-10
Redactiestatuut en Publicatievoorwaarden De Vrijdenker ■ Bestuur & Redactie ■ 2014-10
Drie gedichten ■ M.B. van Emmen ■ 2014-10
Helaas Sinterklaas! ■ Leon Wecke ■ 2014-10
Taal van de bijbel is niet gewoon ■ Anton van Hooff ■ 2014-10
Een nieuwe richting voor de evolutie? ■ Enno Nuy ■ 2014-10
Lekker debatteren over de rol van religie in de samenleving ■ Floris van den Berg ■ 2014-10
Petitie: strikt neutrale overheid op levensbeschouwelijk terrein ■ Hans de Vries ■ 2014-10
Geloof maakt meer kapot dan je lief is…(deel 4, slot) ■ John Vrij ■ 2014-10
De dominee en de bliksemafleiders ■ René van Elst ■ 2014-10
De paradox van de vrijheid ■ Fons Tel ■ 2014-10
Jeroen Brouwers – ’Het hout’ ■ Enno Nuy ■ 2014-10
Is dit onderwijs? Over Johan Goossens – ‘Wie heeft er wel een boek bij zich?’ ■ Floris van den Berg ■ 2014-10
Bevrijding van paradoxen ■ René van Elst ■ 2014-10
Pijn van planten ■ Anton van Hooff ■ 2014-10
Philipp Blom – ’Alleen de wolken’ ■ Enno Nuy ■ 2014-10
Bejubel toch maar de democratie ■ Anton van Hooff ■ 2014-10
God bestaat, reken maar! (herdruk) ■ Hans Louis Koekoek ■ 2014-10
De discussiemoord ■ Ben Warner ■ 2014-10
Persbericht over verlaten van de Humanistische Alliantie ■ Bestuur ■ 2014-10
De Sint vs. Jezus: slavernij ■ Marlies de Jel ■ 2014-10
Brochuretekst ‘Houd het geloof erbuiten’ ■ Bestuur ■ 2014-10
Veganisten krijgen het nog moeilijk ■ Enno Nuy ■ 2014-10
De onheilspellende stilte voor de storm ■ Floris van den Berg ■ 2014-10
Anton Mullink – ’Ongelofelijk’ ■ Marlies de Jel ■ 2014-10